tisdag 18 mars 2014

Mysigt besök

Mitt barnbarns mamma ringde i morse och frågade om tösen kunde komma redan på morgonen då hon inte var riktigt piggelin. Själv är jag inte heller det med en förkylning i kroppen, men vi får mysa ihop i dag och tillsammans kurera oss.

Just nu sitter lillan och spelar på plattan men snart vankas det pannkakor med blåbärssylt och glass. Ja äntligen får lillan glass! Tack för tipset på den mjölkfria glassen som inkom till mig. Nu blir T glad! 

Har fått svarsmail igen från råd och stöd och adressuppgifter på vem jag och Es pappa ska kontakta, som är den som har träffat vår dotter. Jag ska senare sätta mig och skriva ned några rader! De undrade om E tycker att hon har fått träffa dem för sällan men det tror jag nog inte. Kan de inte köra igång med utredningarna förrän uppgifterna från syn o hörsel har inkommit så spelar det ju ingen roll. Men de håller med att det har dragit ut på tiden! Tre månader är tre för länge men som vanligt så maler kvarnarna långsamt inom vården. That´s the way it is!

Pratade med E som är hemma i dag med ifrån jobbet! Hon höll på att ge sina marsvin vitaminer när jag ringde och berättade att det var ett litet besvär eftersom det ska ned i vattnet och var ett sådant litet hål. 

Nu tjatar lillan om att hon vill ha pannkakor så det är dags att ställa sig vid spisen.




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...