fredag 7 mars 2014

När jag inte trodde att det kunde bli värre

Vilken jävla skitdag jag har haft i dag rent ut sagt! På tok för lite sömn så ögonen går i kors, tjafs med J om viktiga saker, en annan händelse som inträffade och som slutklämman.....avslag från Försäkringskassan angående bostadstillägg.

Hur kan de anse att 6500 kr ( från dem ) plus AFA på 700 kr efter skatt är vad någon ska leva på per månad. När mina räkningar är betalda så har jag inte mycket över att leva på. 
Men ska man tänka positivt en sådan här gång så är det väl att jag är i alla fall frisk. Jag har hälsan i behåll och jag har två underbara döttrar och ett lika underbart barnbarn.
Fast nog är det tufft ibland!

E ringde mig och ville ha skjuts till affären så jag plockade upp henne och for till MAXI så att hon fick handla. Jag blir glad bara av att se henne fastän hon kanske inte alltid är i topp i sitt mående. Gud vad jag älskar denna flicka!

Sist men inte minst så höll det på att gå åt skogen med hundvakt inför sommarens resa men i dag erbjöd sig en gammal klasskompis att passa grabbarna under de två veckorna ( om inte M kan ). Ett stort tack till dig för att du i så fall ställer upp och jag lovar dig att kan jag då återgälda det någon gång så gör jag självklart det. Tikarna får vara hos min brors före detta fru! 
Jag sparar för fullt till den här resan och vänder på slantarna som ni förstår för att klara av det. Längtar galet mycket till att få åka i väg och laddar på så sätt mina batterier för att orka med allting. 




  

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...