onsdag 19 mars 2014

Näthatet

Det snackas ju nu för tiden en hel del om näthatet, elaka kommentarer och gliringar samt ren nätmobbing. 
Jag har surfat runt på andras bloggar och blir förskräckt över hur elaka en del är i det de skriver. De fäller kommentarer om utseendet allt ifrån att någon kanske har en för stor näsa som ser afrikansk ut, till att någon ser ut att ha anorexia. 
Att uttrycka sig måste man få göra men det finns väl gränser för vad man kläcker ut sig anser jag. Vissa har tydligen inte den spärren!

Själv är jag skonad eftersom jag inte har något kommentarsfält och har valt att ta bort det sedan starten på denna blogg. Men jag är inget undantag - även jag möttes av korkade kommentarer på min förra blogg. 
Likväl som jag fick fina och förstående kommentarer också som värmde väldigt mycket i de svåra stunderna.

I dag är jag inte speciellt pigg och har haft en ganska jobbig natt med halsont. Det känns krut torrt i halsen och jag vaknade flera gånger under natten. Ingen feber har jag men trött i kroppen!
Ägnar dagen åt att göra inget på sofflocket och försöker kurera mig så att jag kanske kan åka och hjälpa mamma att handla i morgon. Men hon sade att om jag är krasslig i halsen i morgon också så vill hon inte ha dit mig. Det kan jag ju förstå!

Alla hundarna ligger nu och sover! Cindy på sitt burtak, Vicky och Troy i soffan med mig och Vera i den andra soffan medan Baltazar ligger och snarkar högt och ljudligt nedanför soffan. Det är inte dumt med lugnet ibland också! 

Jag har inte orkat sända mailet till kvinnan på råd och stöd! Tappar ibland suget totalt...
Har sänt E ett mms med en fin bild på mitt barnbarn som jag tänkte att hon säkert ville ha på sin telefon. E är nog på Vågen i dag! De är tre stycken i gruppen med henne och de andra är lite äldre än E.
Det är en lämplig liten grupp när man ska ha gruppsamtal!Det kan ju vara lite jobbigt att prata inför många annars.





 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...