tisdag 11 mars 2014

Nostalgi

När jag var hem till mina föräldrar i dag så fick jag en sådan där nostalgikänsla och tänkte tillbaka på åren då jag bodde hemma. Då hade vi ett annat hus ett kvarter bort som mina föräldrar sålde när jag var ca 22 år. 
De köpte sig ett hus på Lidingö då min pappa hade fått ett chefsjobb i Stockholm. 
Nu kom flytten hur som helst av sig och de köpte i stället en herrgård utanför Umeå där de bodde i tio år eller något sådant. 
Sedan sålde de då herrgården och köpte en villa i mina barndomskvarter där de nu bor. 

Hur som helst så stod jag och tittade ut genom fönstret i deras hus i dag när jag gamla minnen vällde över mig. 
Jag kom till exempel ihåg när jag var nitton tjugo år och hade varit ute på festligheter med min dåvarande pojkvän C.Vi bestämde oss sedan för att sova över hos mig då mina föräldrar var i stugan.

På natten vaknade jag av att jag hörde något ljud ifrån ovanvåningen ( jag hade mitt rum i källaren ) och väckte då min kille, som mumlade att han hörde inget utan bad mig att somna om.
En stund senare så väckte jag honom igen och kontentan av det hela blev att vi klev upp, drog på oss kläderna och for iväg till honom. Jag hade blivit rädd av de där ljuden och vågade inte längre sova kvar i huset.

Dagen där på åkte vi hem till mig igen! När vi kom hem så såg vi att ytterdörren var öppen och när vi sedan kom in i huset så såg vi också att köksfönstret var öppet och gardinstången låg på köksbordet. 
Det visade sig sedan vid en närmare inspektion att vi hade haft inbrott under natten. Det ljud som jag hörde var förmodligen när tjyvarna öppnade köksfönstret och gardinstången kanske for i golvet. 
De stal mammas allt guld de förbaskade banditerna! Jag kunde sedan inte sova ensam i huset under en lång lång tid utan att känna mig rädd. 

Vidare så dök en massa andra minnen också upp men mestadels goda sådana. Jag hade en bra uppväxt och en rolig sådan med många vänner och mycket bus. 
Undrar just om C minns episoden med inbrottet! 

Har messat lite med E som inte hade varit på jobbet i dag! Det är lite synd det där då hon borde fara i väg och försöka i alla fall. 

Saknar lillan så mycket men på fredag kommer hon nog kanske hit och sover över. Jag ringde helt sonika och frågade om jag kan få låna henne då. 

Lägger in några bilder!
 
En morgonkram av barnbarnet



Baltazar ville ha mitt vatten

Paprikasoppa till middag
 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...