onsdag 26 mars 2014

På jakt!

Jag är på jakt efter ett vitt rumsbord med en avlastningshylla men har bara funnit några billiga dels på IKEA och dels på JYSK. Det först nämnda stället hade för små bord och det andra stället hade ett bord som kan tänkas vara något. Men det ingen avlastningshylla på det och det hade jag gärna velat ha. 

De finns många fina bord men alla är så dyra att det finns inte i min värld att de går att köpa. Loppis föreslog någon och det kan vara en idé, men allra helst så vill jag ha ett nytt vardagsrumsbord. 

Vaknade fem i morse och kunde inte somna om! Känner mig lite mör nu, men får ta en tupplur i eftermiddag. Ska träffa min vän M på stan i dag och käka lunch. 
Blir trevligt om än jag är trött som en gnu!

Jag väntar på svaret från damen på råd och stöd men de verkar lite långsamma där uppe och har haft annat omkring sig som jag förstod det på den andra tjejen, som jag var i kontakt med tidigare. 

Från E har jag inte hört så mycket mer än att hon i går skulle träffa sin kontaktperson och shoppa lite här och var. 
När jag ringde henne vid elva tiden på förmiddagen i går så hade hon precis vaknat. Egentligen så är tisdag en jobbdag för E men jobbet är nog som sagt var lagt åt sidan för tillfälligt.

I går satt jag och T ute på altanen och hade det skönt i vårsolen. Jag passade då på att ta ett kort på henne och Baltazar som hade hoppat upp i hennes knä. 

Vi ägnade också en stund av eftermiddagen åt att träna i att skriva och flickan kan nu med lite pepp och vägvisning skriva sitt namn, mamma och pappa. Hon tittade på hur jag hade gjort bokstäverna och skrev sedan likadant. 

Tösen pratade en hel del om sin pappa i går och sade att hon längtade efter honom och ville fara dit. Det är två månader sedan hon var hos sin pappa.
Han har träffat henne två gånger under de månaderna! Andra gången var i går kväll.

Varför han inte låter henne komma till honom längre vet jag inte, men det lär väl visa sig hur det blir med den saken. 
Jag hoppas för hennes skull att det blir snart!

Här är lite bilder från gårdagen!



 


 

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...