måndag 24 mars 2014

Premiär på cykel

I dag for mitt barnbarn till sin farmor och faster under ett antal timmar. De var och handlade kläder och skor till tösen och käkade glass. Sedan åkte de hem till dem och käkade middag!

Medan jag var mol allena så tog jag min nya cykel och trampade hem till mina föräldrar en sväng för att visa upp hojjen för dem. 
Mamma drömmer själv om att kunna ge sig ut och cykla igen och skulle vilja köpa sig en ny cykel. 

Men nu har hon så gräsligt gräsligt ont i sin rygg att hon vare sig kan gå eller än mindre cykla, så det lär nog dröja innan det kan bli av. 

Hon hade ringt till ortopeden i dag för att höra hur det går med den tid hon väntar på. De berättade då att hon kan få vänta upp till tre månader men grejen är att hon redan har väntat ända sedan strax efter nyår. 

Där efter ringde mamma till onkologen och pratade med sin läkare som skulle kolla upp det där med remissen eftersom den som hon hade skickat inte räckte. Det behövs en annan remiss också! 

Jag hoppas för mammas skull att de skyndar på nu eftersom hon verkligen har smärtor som är olidliga. Hon grät i dag när jag var där!

Lillan är lagd för natten! Hon fick bada och sedan har jag läst saga med henne. Det är hur mysigt som helst att krypa ihop i sängen tillsammans en stund.

Jag hör nu hur hon ligger och låtsas läsa Bamse för sig själv och oftast så somnar hon relativt fort. 

Lägger ut bilder på den fina kläderna och skorna som T fick av sin farmor.







  

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...