lördag 15 mars 2014

Ringorm

Nu har vi varit på zoo med Es ena marsvin och veterinär assistenten var turligt nog där just i dag. Hon trodde att det är ringorm som marsvinet har drabbats av. 
Det är stor risk att det andra marsvinet också får det och likaså E, berättade hon på zoo. 

E har inte haft sina marsvin i så många veckor och vi tror att Berit som hon heter har fått det redan på zoo. Var annars kan man ju undra?! 

Vi for sedan på apoteket och handlade en salva som E ska smeta på marsvinet och sedan är det bara att hålla tummarna för att det ger sig snart. Annars måste vi besöka en veterinär fick vi veta!

E såg ut att må ganska bra i dag tycker jag och det är alltid glädjande när hon har en sådan dag. 

Snart blir det att ge sig ut på en joggingrunda men jag har lite huvudbry över vad jag ska ha på mig. Vill inte frysa och samtidigt inte bli överklädd och svettas av den anledningen.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...