måndag 17 mars 2014

Roligt

Pratade med Es syster i kväll som berättade att mitt barnbarn träffade M i förra veckan under några timmar hemma hos dem.
Hon hade glömt att berätta det för mig!
De kunde inte prata om det där genom att lillan var i närheten men han kommer att fortsätta att träffa henne. Hur ofta vet han inte! Det glädjer mig att de kommer att fortsätta att ses om än det blir mer sällan än förut.

Jag har en sjuk värk i min ena arm sedan några dagar tillbaka. Kan inte lyfta den högt utan att det gör riktigt ont. Det känns som träningsvärk men det är ju benen som jag borde ha det i tycker man ju. Efter att jag har joggat!

I nästa vecka är det dags för J att påbörja en sex veckors praktik på olika röntgenavdelningar. Det lär bli fullt upp förstår jag! Hon är så duktig och jag är en väldigt stolt mamma till henne. Bara det att vara ensamstående småbarnsförälder är inte lätt och att dessutom plugga på högskolan till röntgensjuksköterska är förbannat bra gjort. Heja heja J!

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...