onsdag 5 mars 2014

Samtal!

Jag fick besök av min ena dotter och lillan i dag och de stannade för middag. Till dem blev det lax i ugnen och till mig själv en paprikasoppa. Jag är nämligen inte så förtjust i fisk!

J skulle på bio så T blev kvar här hos mig men i morgon bitti hämtar hennes mamma henne igen, eftersom jag ska till mina föräldrar och städa samt handla, som brukligt är om torsdagarna. 

Pratade nyligen med E och önskade henne lycka till i morgon då hon ska gå och klippa sig. Hon har inte varit hos en frisör på något år så det är dags för en uppfräschning nu. 

E berättade att de från Vågen kommer att ringa oss föräldrar men eftersom hennes pappa jobbar så får de kontakta honom om en tid då vi kan komma på en träff och ett samtal. 
Jag kan nämligen nästan när som helst så då är det bättre att de bestämmer en tid med honom beroende på hur han jobbar. 

E har med andra ord gått med på att personalen pratar med mig och hennes pappa. Det känns jättebra att hon är beredd att involvera oss! 
När jag ringde så satt hon och gosade med marsvinen som har fått namnen Gullan och Berit. En ur personalstyrkan på boendet hade kommit med de namnförslagen. 

Jag känner mig så trött i kväll igen men har varit i kontakt med vårdcentralen om ett nytt järnvärdeprov. Det skulle tas ett nytt efter två månader! Jag tror att det nog är bättre men känner mig som sagt var lite hängig fortfarande. Vilket förstås också kan bero på allting runt omkring mig! 

J berättade i går att hon har försökt att nå M! Hon har ringt och smsat honom massor med gånger men han har inte ens svarat henne. Jag är uppriktigt förvånad därför att han har som jag skrev i tidigare inlägg alltid varit så fin mot mitt barnbarn och kärleken mot henne har lyst hos honom. 
  
Lägger in en bild på fem av de sex hundarna när de käkade sin mat i morse. Troy saknas på bilden!

Här ser det ut som att våren är på gång lite så smått och i dag fann jag denna som kämpar för att ta sig upp trots snö och endast några plusgrader.

Foto: Viljan är stark ;-)  

Foto: Food time!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...