söndag 30 mars 2014

Seniormobil

Sitter och tittar på nätet efter en mobiltelefon till mamma eftersom jag tycker att det är hög tid att hon införskaffar sig en sådan. 
Jag satsar nog på en seniortelefon till henne som är enkel att använda med stora knappar och SOS funktion. 
Inga konstigheter eller krusiduller utan bara en vanlig simpel telefon där hon på ett lätt sätt kan ringa och ta emot samtal.

Pappa ringde mig tidigare och berättade att hon hade varit i kontakt med honom och att hon blir kvar på stroke enheten åtminstone till i morgon.

Jag åker nog och hälsar på henne senare i eftermiddag en snabbis innan vidarefärd till Vännäsby och middag. 

Pratade med E för en stund sedan och huset som hon köpte till hamstern visade sig vara för stort för buren, så nu måste hon tillbaka med det. 
Hennes pappa kunde nog skjutsa denna gång!

I går när jag var förbi E med rumsbordet som hon fick av mig så föreslog jag att hon skulle möblera om i sin lägenhet eftersom det var så trångt som hon hade det. E lät dock lite tveksam till det hela och jag lät det bero.

I dag berättade E att en ur personalstyrkan hade tyckt att hon skulle möblera om....på precis samma sätt som jag hade föreslagit, så nu är det precis så som jag tyckte att hon skulle ställa möblerna.

I morgon kommer Veras matte och husse för att hämta hem henne igen efter tio veckor hos oss. Jag kommer ärligt att sakna henne jättemycket och trodde aldrig att jag skulle bli så fäst vid en annan hund. 
Men det är ju ändå så att jag har fött upp Vera och då blir det nog lite speciellt. Dessutom så är hon otroligt fin på alla sätt och vis!

 
 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...