fredag 21 mars 2014

Shit happens!

Jag fick i dag ett mindre roligt besked ifrån Försäkringskassan som har gått igenom mitt bostadstillägg sedan flera år tillbaka. De fann att under 2010 och 2011 fick jag tydligen för mycket ersättning och kommer därför att bli återbetalningsskyldig. 
Nu snackar vi inte om några småsummor dessvärre men det är bara att hosta upp pengarna och vackert betala och göra rätt för sig. 
Det är bara förbannat synd att fyra år ska gå innan de kommer med den informationen och att två år gick utan att de fann några konstigheter. Förrän nu!
Det andra året handlar det om mindre summor tack och lov....

Har ätit en god middag och softar nu framför teven i väntan på något bra program. Fick tidigare besök av min bror som tittade på FKs papper och gjorde en tillfällig uträkning på vad jag förmodligen måste betala igen.

Återigen så tänker jag som så att okey shit happens men jag är i alla fall frisk. Efter att mött sjukdom på sjukdom inom familjen så ser jag det som viktigast.
Nu skulle jag bara ha haft mig ett halvtidsjobb så att jag fick tjäna ihop lite pengar. Någon som vill anställa mig ;-) 

Jag är pålitlig, trägen och full av fart och fläkt och gör ett förbaskat bra jobb med vad jag än tar mig för. Så den som anställer mig får en bra knegare!






 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...