torsdag 27 mars 2014

Stabilt!

Jag har varit hos mina föräldrar under några timmar och hjälpt dem att storhandla, tvätta fönster, piskat en matta som var så otroligt äckligt dammig och sedan rengjorde jag altanen med vatten. Mamma försöker hjälpa till så gott hon kan men denna hemska värk som hon har gör att hon inte kan hur mycket hon än vill. 

Pappa åkte ut till stugan och ringde mig för en stund sedan! Han berättade att det var jätteskönt där ute och att han satt på altanen och kopplade av i solen.

Han mår lite bättre nu och cancern håller sig stabil utan att fler metastaser ploppar upp. Han har ju spridd cancer som även finns numera i skelettet. Visserligen så orkar pappa nästan inget men vi alla tar en dag i sänder och mer kan vi inte göra. 

Har kopplat av en stund på altanen sedan jag kom hem från mina föräldrar. Solen skiner och det är underbart ute tycker både jag och hundarna. 



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...