måndag 3 mars 2014

Stödhund!

Jag läste något intressant om stödhundar! I USA kan även personer med psykiska problem som depression, ångest och panikångest få en stödhund. Inte bara dem med fysiska handikapp! Det tycker jag lät som en himla bra ide då jag med egen erfarenhet vet hur bra det är med hund i ens närhet.

Nu är jag ju lyckligt lottad som har fem hundar och kan säga som så att visst är det ett bra stöd när de jobbiga stunderna sätter in. Jag är aldrig ensam, jag blir alltid mottagen varmt och glatt av dem när jag har varit ute och kommer hem igen, jag får alltid en slick eller två av någon av dem som att de vill visa hur mycket de tycker om sin matte. 

Jag har oftast en eller två och ibland fler som sällskap i soffan och de får mig att röra på mig då de behöver rastas varje dag, de får mig att prata med andra hundägare och de får mig att känna ett inre lugn när jag klappar dem. 
Med andra ord så är det verkligen så att hunden är människans bästa vän!

Jag har önskat att E skulle skaffa sig en hund som sällskap men då hon bor som hon gör så går det inte att genomföra. Hon har däremot tjatat på sin pappa om att han ska köpa en Golden Retriver tik igen. Vilket han har funderat på mellan varven! 

I morse sket Vicky lite blod igen! Jag tror att det kan vara analsäckarna som spökar hos henne då hon har haft problem tidigare med dem. 
Jag hoppas i alla fall att det bara är det! 

I eftermiddag när mitt barnbarn har varit på dagiset så kommer hon hit och sover över. Hon bad sin mamma att ringa mig i morse för att säga att hon ville komma till mormor och äta pannkakor till middagen. 
Jag förknippas tydligen med pannkakor haha! Det är nog så att varje gång T kommer hit så vankas det faktiskt det. Med glass och blåbärssylt men glassen får vi nu skippa genom att mitt barnbarn inte ska äta något som innehåller mjölk. 
Jag har för övrigt glömt att kolla på affären om det finns glass utan mjölk i. Likaså hade jag tänkt att titta om det finns ost utan mjölk! Jäntan älskar ost och det känns synd att hon inte ska kunna äta det då.

Något hon mer älskar är päron! Hon kan smälla i sig flera stycken på raken om hon fick det. Jag förstår henne för visst är det gott med ett moget och saftigt päron. 

I dag har jag så ont i ryggen igen! Kände egentligen av det redan i går morse när jag vaknade ute i stugan men i morse var det etter värre. Dags för en behandling igen verkar det som!

http://video.se.msn.com/watch/video/hundar-forstar-dina-kanslor/1nkppgpg4 





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...