måndag 3 mars 2014

Svek

Jag har mitt barnbarn hos mig nu och hon började återigen att prata om sin " pappa " som hon inte har träffat på mer än fem veckor. Det är så tråkigt och upprörande och jag blir så ledsen över att höra henne säga att hon vill till honom, att hennes mamma är dum för att hon inte får fara till sin pappa. 
Det är inte lätt för en snart fyraårig flicka att förstå varför och det är lätt att skylla på mamma i en sådan här situation. Men ingen vill mer än hennes mamma att han ska fortsätta att träffa lillan, eftersom de har byggt upp ett band under de här åren. 

Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga till mitt barnbarn när hon börjar att prata om att hon vill till honom, men jag vet mycket väl vad jag skulle vilja säga till M. Dock så har jag lovat att inte lägga mig i detta och ett löfte är något som jag håller. 
Men det är förbannat ledsamt och mest plågsamt för mitt barnbarn som både ser ut att vara ledsen och låter som det, när hon pratar om honom.

Jag skulle gärna vilja veta varför och vad som har fått M att ändra sig. Hur och varför han som har visat en sådan kärlek till henne helt plötsligt valde att sluta träffa flickan. I dont get it!
Visst han är ju inte hennes biologiska far men har som jag har nämnt i tidigare inlägg agerat som hennes biologiska genom de här fyra åren, han har kallat sig själv för pappa och hon har alltid sagt det till honom. 








Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...