onsdag 23 april 2014

Ätstörningar

Jag såg på nyheterna om att var femte flicka har ätstörningar. Det är ju fruktansvärt!
Vad har hänt med samhället när allt fler får problem med detta?! Vad är det att eftersträva att se ut som en SIZE 0 i kroppen? 

När E gick på BUP för många år sedan så togs det upp det här med hennes problem med maten och jag minns att Es samtalskontakt varnade vår dotter för att hon skulle börja tappa håret ( gjorde hon redan till en viss mån ) och likaså mensen om hon fortsatte kämpa för viktnedgång. 

Det är ju precis det som händer plus en massa annat också när någon har ätstörningar. Att göra så mot sin kropp är så tokigt som det bara kan bli och verkligen ingen bra grej.

Känner mig enormt moloken i kväll efter mitt besök hos mamma och pappa. Att se mamma så under isen, så ledsen och uppgiven och utan livsgnista gör fruktansvärt ont. Blek och slut och ständigt illamående. Stackars stackars mamma!

Jag orkade aldrig ringa till Es kontaktperson i eftermiddag. Ärligt talat så känns det inte som att jag kommer att orka det heller. 

Pappa ska lägga ut sin pärla för försäljning framöver! En Mercedes - Benz SLC årsmodell 1981 och uttagen 1983 samt inköpt i Saudi - Arabien. Den är inte körd på flera år med förutom kortare turer och har en grym motor. Han kommer att sälja den för högstbjudande men skambud nobbar han garanterat. 
Hade jag inte haft alla hundarna så kunde den vara av intresse för mig att glida runt i.



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...