söndag 20 april 2014

Back home again

Då var man tillbaka från fjällen där jag har haft det så härligt i trevligt sällskap. Vi hade första dagen mestadels fint väder med inslag av moln mellan varven. Den dagen åkte vi skoter upp på fjälltoppen där vi pimplade, gjorde upp eld och käkade lunch. 

Dagen där på tog vi skidorna ut på en tur till ett ställe där vi gjorde upp eld och stekte hamburgare. Det blåste dessvärre ganska så mycket och hade under natten blåst 30 meter per sekund, men vi fann oss en relativt bra plats där det var lä.

I dag var vi åter i Arjeplog och tog en promenad till museet som de har där innan vi begav oss hem igen. 
Lägger in några bilder från vår tripp!

Det har varit så skönt att komma bort från allting men tankarna på mamma kunde och kan jag inte koppla bort. Hon är riktigt dålig och i morse när jag ringde, så svarade pappa. Han berättade att hon var dålig och precis i stunden som jag ringde låg på toa och kräktes. Hon både kräks och blöder från baken och blir jätteslut i kroppen och det är hemskt att veta att mamma plågas. 
Jag grät, grät och grät efter mitt samtal med min pappa men har pratat med mamma senare i dag. 

Tack till M för att du passade hundarna! 












 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...