tisdag 29 april 2014

Doktorn

Min dotter har varit till läkaren på psykiatrin i dag för sina sömnsvårigheter och fick ordinerat en högre dos av sin insomningstablett. 
I natt hade hon legat vaken till ca halv två och det är ofta så om nätterna för henne. Helt olidligt!

Jag skulle så klart önska att hon kunde klara sig utan tabletter men det verkar hopplöst. 
Man vill ju inte att hon ska ligga vaken på nätterna!

Kommer ihåg när hon var yngre och bodde hemma! Då hade hon stundtals svårt att somna om kvällarna men fick ibland krypa ned i min dubbelsäng och då somnade hon som en klubbad. 

Sömn är så viktigt och man blir ju helknäpp av att inte få sova de timmar som behövs. Tack och lov så sover jag själv oftast hyfsat och har aldrig provat att ta sömnmedel eller insomningstabletter. Det ska vara mycket till innan jag gör det!
Jag har aldrig problem med att somna men vaknar i och för sig oftast tidigt om mornarna. 

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...