tisdag 8 april 2014

En sån där dag

Har precis kommit in från en joggingtur och det känns så skönt att ha kommit igång igen efter min förkylning.
Det är så lätt att man skjuter på det hela men nu har jag sprungit både i söndags och i dag. Tog en lite lite längre sträcka nu och det känns kan jag ju säga. 

En sak som jag inte blir nöjd med är trots att jag har tappat elva kilon sedan juli månad, så försvinner det inte så mycket runt magen. Däremot så har jag tappat en hel del på både rumpa och tuttar. 
Sit ups är väl bara det som fattas kanske!

E hade en dag då det var så där....inte så bra men visste inte varför....
Jag försökte peppa henne med att snart så är det ju dags för en fika igen med hennes kontaktperson då de kan fira att E har varit skadefri i tre månader. Okey det är väl någon månad kvar men ändå - lite pepp skadar inte! 
Vidare så tyckte jag att hon kan ju gosa med sina djur när det känns tungt. 
Det vet jag av egen erfarenhet att det kan lätta lite inom en då!

Min näst äldsta tik Vicky som vi kallar lilla grå för hennes färger är nog inte riktigt i topp. 
Hon har ätit ganska dåligt en tid nu och vill inte gärna med på promenaderna.

Just promenader har hon inte velat följa med på sedan långt tillbaka och vi kan bara gissa varför. 
En orsak är att hon inte gillar kyla! 
På sommaren så går det mycket bättre att få med henne. 

En annan orsak är att hon har ont i leder och nacke ( vilket hon äter Rimadyl för ). 
En tredje orsak kan vara att vi har känt en knöl på hennes rygg, som växer sakta. 
Det KAN vara en fettknöl trodde veterinären så vi rotar inte mer i det. 

Skulle det bli mer bekymmer med jycken så får vi gå vidare och ta ställning till hur vi då ska göra, eftersom hon är ju elva år och även har epilepsi som dock inte visar sig ofta.

Till påsk ska vi upp till fjällen! Till Arjeplog närmare bestämt och någon eller kanske några dagar far vi vidare till ett ställe där det ska vara väldigt mysigt. 

Min dröm är att få sitta på en renfäll uppe på ett fjäll, gassa i vårsolen med varm choklad och skinkmackor. Jag har inte varit i fjällen sedan jag var barn bortsett från en kort sväng till Tärna men det var på hösten. Våren i fjällen är himlariket!

Min vän ska komma hit och vara hundvakt och då vet man att de får det bra. Han är fenomenal med dem och kan hundar ända ut i fingerspetsarna.

Foto: Matte är skittaskig som tvingar med mig ut på en promenad fastän jag inte vill det ;-)
Matte är skittaskig som tvingar med mig ut                                                                                                                                                                                                      

Foto: Om jag lägger mig i bädden igen så kanske jag slipper följa med  ;-)
Jag lägger mig ned i bädden igen i stället  









När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...