tisdag 15 april 2014

Envis förkylning

Det var verkligen en envis förkylning som jag har åkt på. Är kraftlös och har ont i kroppen och i dag har jag bestämt mig för att inte göra ett dyft. 
Ringde och avbokade altantvätt hos föräldrarna då jag vill kurera mig nu, så att jag orkar fara till fjällen på torsdag.
Mår jag så här så blir det dock ingen resa av för min del!

E berättade i går att hon kanske ska åka till en kompis i Sundsvall över påsken. Jag hoppas att det blir av så att hon får göra något kul! Hon mådde ganska bra men var trött när jag talade med henne och grejen är väl att hon inte sover alla timmar som behövs. 
Men vem gör det....

Jag vaknade vid halv fyra i morse och kunde inte somna om. Hade ont i ryggen och kände mig allmänt bedrövad. Så började tankarna på att snurra och sedan var det kört att sova vidare. 

Funderar mycket på det här med mina föräldrar som är sjukliga och så finns den ständiga oron för både dem och min dotter. Jag vill att alla ska må bra men det blir inte alltid så som man önskar. 
Mamma och pappa börjar ju bli med åren och fyller båda snart åttio år. Pappa fyller faktiskt år på samma dag som mig! 

Nu blir det att inta soffläge igen och läsa en bok medan lugnet har infunnit sig hos hundarna och allting är tyst och stilla.






 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...