måndag 28 april 2014

Ett bra sätt

Ett bra sätt att köra med egenterapi är genom promenader för min del. Jag gick väldigt mycket när det var som tyngst med min dotter och en mil om dagen var standard.
Det är ett skönt sätt att röra sig på samtidigt som man får bra med motion och hundarna blir välrastade, så får tankarna sig en genomkörare. 

Denna morgon blev det en 10,47 km sträcka med Daisy som fick följa med matte medan resten av gänget fick stanna hemma. 

Lilla barnbarnet är fortfarande sjuk och i dag är det tio dagar som hon har haft feber av och till. Hennes mamma berättade att i natt hostade lillan slem till dess att hon kräktes och att hon återigen hade feber. Det blir ett besök hos doktorn för dem i dag!

I dag ska mamma ringa onkologen för att fixa sig medel mot illamående, vilket nu är nödvändigt så att hon kanske kan få i sig vanlig mat. Hon var inte så pigg på att börja med näringsdryckerna, som jag nämnde i gårdagens inlägg. 

E har vågen i dag! Hoppas att det går bra för henne där. Hon mår i alla fall betydligt bättre och den där svackan för ett tag sedan tog hon sig upp ur. Det är bättre nu, typ ( hennes egna ord )! Det glädjer ett mammahjärta väldigt väldigt mycket! 

I lördags fyllde Vera och hennes kullsyster Fanny sex år! 
Bjuder på en bild på Vera som hennes matte sände mig 
för ett tag sedan.

Foto: Fjärilgårdens Vera och fanny sex år i dag ( har bara bild på Vera ) ! Hipp hipp hurra ♥











Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...