tisdag 22 april 2014

God Man

Den ena av Es kontaktpersoner på hennes boende ringde i kväll och berättade att det är klart att E har fått en god man. Eller nästan klart i alla fall! 
Tingsrätten ska godkänna det men det skulle inte vara några problem och E har även träffat sin gode man som hon ska ha. 
Jag hade föreslagit mig själv eller hennes faster som god man och även att E skulle fortsätta ha hand om sin ekonomi själv. 
Inget av det blir det! 

E ska ha en förvaltare över sin ekonomi därför att hon är dålig på att spara. Tycker varken jag eller hennes pappa! E har alltid varit duktig på att spara och lägga undan pengar. Men det är möjligt att hon har blivit sämre på det nu - vad vet jag!

Ett möte ville de även ha med oss föräldrar men var för sig av någon anledning. 
Efter att ha funderat en stund efter vårt samtal så känner jag rent spontant att jag varken vill eller orkar träffa Es kontaktpersoner. Möjligen så skulle jag kunna träffa honom men den andra är hon som jag rök ihop med i juni månad då vi hade ett möte och henne vill jag inte ha med att göra. 

Jag skrev en tid efter vår lilla dispyt i ett mail på hennes blogg och tyckte att vi skulle dra ett sträck över det som hade hänt.
Fick dock aldrig något svar!

Jag får hjärtklappning av bara tanken på att sätta mig ned med personalen och diskutera min dotter och jag vägrar utsätta mig för fler jobbiga situationer i dagsläget. 

E tog lite illa vid sig och tycker att då bryr jag mig inte men det gör jag ju mer än någon annan i hennes närhet. 
Jag orkar bara inte med en träff!

Hennes pappa får väl gå i stället som planerat men jag backar!
Det ska ni veta hör inte till vanligheten att jag gör det, men nu blir det så. 

Mamma ringde en snabbis och bad mig åka och handla åt dem i morgon bitti. Sedan ska jag nog ta mig an den där rackarns verandan. 
Hoppas att jag får sova bättre i natt så att jag orkar vara på alerten. I dag har jag inte orkat mer än att vara barnvakt åt barnbarnet och ingen hundpromenad orkade jag. Att man kan bli så här slut i kropp och knopp!

Har suttit i ett styrelsemöte med resten av gänget i 12 Septemberrörelsen och vi har beslutat oss för att inte medverka i West Pride 2014 i Göteborg. 
Manifestationen kommer att gå av stapeln som planerat den 12 September 2014 här i Umeå men det blir bara ett fackeltåg och ljuständning, som det ser ut nu.


Foto: Lite kratthjälp fick jag också av mitt ♥




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...