fredag 4 april 2014

Gratis tandvård

Har varit och handlat åt föräldrarna på förmiddagen! Mamma orkade inte följa med dels på grund av att hon har åkt på en rejält förkylning och dels för att hon blöder ganska mycket från aktern. 
Hon skulle prata med onkologen om detta därför att fortsätter det så måste de ju göra något. 

Nu är det packat och klart för avfärd till stugan och det är bara hundarna kvar. De känner på sig att det är något och är väldigt ivriga på att få fara. Jag förstår dem! 

E ringde och har en tid hos tandläkaren om ett par veckor. Hon har haft ett grönt kort för fri tandvård, som nu hade gått ut. Undrade lite hur hon skulle gå tillväga för att förlänga det men ringde sedan mig än en gång och berättade att på boendet låg det ett nytt och väntade på henne. Personalen hade fixat det! Förmodligen så får alla som bor där varsitt.

Tänk om jag hade haft ett sådant när jag fixade nya framtänder! Jag har faktiskt haft grönt kort ett år för länge sedan. 
Det är vissa kriterier för att kunna få ett och jag tillhörde väl den skaran då.

Lägger in ett kort på vattentjyven i huset där han var på väg att sträcka sig upp på bordet för att dricka ur mitt vattenglas. Att han har en skål full med eget vatten struntar han fullkomligt i.

Trevlig helg till er alla!



 

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...