söndag 27 april 2014

Inspiration

Jag har tappat lite inspiration för bloggskrivande just de sista dagarna men samtidigt så har det varit rätt mycket annat att göra. I går ägnade vi en stor del av tiden hos mina föräldrar först med att handla prylarna och sedan montera ihop en del. 

I dag har vi varit och krattat hos dem och pysslat med lite annat smått och gott samt skruvat ihop det sista. Som tack fick vi thaimat!

Mamma började i fredags med morfin i låg dos för sin värk runt mage och rygg ( det går som ett band runt om ) och försöker att få i sig lite näring även om det inte går så jättebra. I går till middag fick hon i alla fall i sig en halv ryggbiff och i morse kunde mamma äta nästan hela sin frukost. 

Eftersom illamåendet är så pass starkt så skulle hon i morgon ringa till onkologen för att be att få utskrivet tabletter mot illamående. Så att hon kan äta! 
De har erbjudit henne näringsdrycker men det vill hon inte ha utan sade till mig i dag att då är det precis som att ge upp och invänta döden. De orden gladde mig därför att då har hon ändå inte givit upp! Likaså att hon bara ligger ned om dagarna i sin säng! Mammas tankar går i de banorna att hon ska upp på benen igen och jag hoppas att det blir så för henne även om vi alla vet utgången av denna jävla cancer, som hon sade. 

Denna blogg skulle mest handla om min självdestruktiva dotter och det har den också gjort. 
Nu på slutet har det dock varit mycket skriverier om min mamma och hennes sjukdom och mindre om E. 
E mår ju också bättre nu för tiden så det finns inte lika mycket att skriva om henne. Underbart tycker jag! 

En dag slutar jag nog att blogga! 

I går tog vi bussen ned på stan och besökte en pub. Tog några bärs och blev bjuden på en shot av en vän som också var på puben. En trevlig kväll! 

E skickad mig en bild på det armband hon fick! Tyvärr var det lite stort men snyggt i alla fall tyckte hon.

 


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...