torsdag 24 april 2014

Jag gillar dig

Jag har världens gulligaste barnbarn! I dag så satt vi ute en sväng på altanen och fikade när hon vände sig mot mig och sa: Mormor jag gillar dig!

Hon har varit väldigt hostig och snuvig i dag och på eftermiddagen kollade jag tempen. Då var den på 38,7! Men det hindrade inte henne från att vilja höra saga, spela memory och leka. En annan hade ju varit sängliggandes vid den temperaturen. 

Pappa ringde i dag och vill ha hjälp med att inhandla utemöbler och en grill att ha på altanen. Jag ska ordna det i helgen! 
I morgon bitti bär det av till dem för att städa och titta till mamma. Jag oroar mig så helsikes mycket!

Pratade även med min bror i dag som tycker att vi måste få in mamma på lasarettet eller axlagården så att hon kan få vård. Kanske behöver hon snart dropp eftersom hon inte får i sig tillräckligt med näring. 
Men mamma är vuxen och klar i knoppen så det måste ju bli hon som bestämmer lite hur hon vill ha det.

Den här sorgen inför vad som komma skall väller över mig ibland och senast för 45 minuter sedan fick jag ett gråt il. Fast man vet att föräldrarna en dag ska gå bort så gör det ändå liks förbannat ont. Riktigt ont!

Bjuder på en bild där Troy har norpat Cindys plats på burtaket vid soffan. Den yngste intog " borgen " från den äldste i flocken!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...