tisdag 1 april 2014

Mamma

Mamma har fått sig en telefon som pappa for och köpte till henne och sedan har hon ringt mig två gånger haha. 
Åkte dit med lite grejer på kvällskvisten och förhoppningsvis så får hon åka hem i morgon.
Det tycks som att blödningarna i aktern kommer sig från att hon har fått strålningsskador eftersom hon strålade sig för ganska precis ett år sedan. Vad de kan göra åt det i så fall återstår att se! Pappa har nämligen samma problem efter att ha strålat sig för prostatacancer och hans blödningar går inte att stoppa. 

Hon har även röntgat skallen i dag igen men hade inte fått svar på den undersökningen. Hennes blodvärde som är lågt försöker de få bukt med och när jag kom upp till henne på sjukhuset, så låg hon och fick järn direkt i blodet. 
Hon berättade att det går magsjuka på avdelningen så det var bara till att sprita händerna ordentligt. 

Värken i ryggen ställer ju till det en hel del och inga värktabletter har hon kunnat äta eftersom hon bara har en njure med endast fyrtio procents funktion på. Men i dag fick mamma veta att hon ska kunna få ta citodon eller rent av lite morfin mot smärtorna då njuren ska " tåla " det. Vi får hoppas på det bästa!

Delar med mig av en bild som jag tyckte var rätt så rolig!



 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...