onsdag 2 april 2014

Motion lika bra som medicin

Sitter just nu och tittar på helt sjukt på 4:an och dagens ämne handlar om depression. 
Väldigt intressant att lyssna på! 
Något som skrämmer mig och som jag har svårt för att acceptera är ECT ( elektrokonvulsiv behandling ). 

Åsikterna går isär ifall det är en bra typ av behandling eller inte, men jag skulle inte vilja att någon av mina anhöriga fick genomgå en eller flera sådana.

Motion sägs vara bra medicin mot depression och när jag själv hade ångest så sprang jag ju mycket. Det var mitt sätt att hålla den stången tillsammans med mediciner under ett antal år. 

E har kommit igång med sin träning igen och det är jättebra så länge det är av rätt anledning. Vilket det nu är! 

Jag fick svar från råd och stöd igen där hon skrev ett lite bättre mail och förklarade varför vi inte har blivit involverade. 
Till saken hör att vår dotter blev tillfrågad om de fick tala med oss föräldrar om synutredningen och då svarade hon nej. 

När jag hade läst mailet så ringde jag till E och frågade henne hur det ligger till och grejen är att visst får vi vara involverade. Det vill hon själv säger hon, men att hon tänkte att vi redan visste hur det låg till gällande hennes syn och därför svarade nej på den frågan.

Det har hon rätt i så klart men hon skulle prata med dem och säga att självklart får de prata med oss också. Jag tänkte väl att det var något konstigt med det hela!

I morgon blir det att åka till föräldrarna och städa lite innan mamma kommer hem. Hon trodde att hon skulle få bli utskriven!

I helgen blir det ett stugbesök för att koppla av! Mysa framför brasan, basta, äta och dricka gott och allt det vanliga där ute är något jag längtar efter. Ingenstans känner jag en sådan inre frid som där ute vid havet och lugnet. Byta till sommardäck har jag också tänkt att göra under helgen.



 

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...