måndag 14 april 2014

Ny vecka

God morgon till er alla läsare!

I dag är jag snuvig som bara den och sömnen blev där efter som den alltid brukar bli när man är tät i snoken.
Ingen nässpray hade jag heller!

Var uppe med tuppen och har tagit morgon promenaden med dogsen och ätit frukost så här på måndagsmorgon. 
Har även varit i kontakt med vaktmästare i området för att be honom titta på avloppet. Efter lunch skulle han ha tid att komma! Det är lite roligt faktiskt men då jag flyttade in här så förstod jag att vaktmästaren var en gamma klasskamrat till mig. 
Som jag inte hade träffat på många herrans år!

Var till föräldrarna i går och käkade middag som jag skrev i gårdagens inlägg. Låg i morse och funderade på det här med mamma. 
Hon är verkligen inte pigg och förutom värken i ryggen så mår hon ofta väldigt illa också och i går upplevde jag henne som att hon har tappat lite av gnistan. Gnistan till att kämpa! Hon känns så trött och slut både fysiskt och psykiskt, vilket inte är roligt att se. 

Hon hoppades på att få veta på torsdag hur röntgenplåtarna ser ut och själv är hon nog väldigt säker på att onkologen ska finna tumörer i magen eller tarmarna eller något sånt. 
Jag hoppas förstås på att hon har fel i sina onda aningar!

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...