tisdag 22 april 2014

Samtal

Pappa ringde i dag och vi pratade lite om det här med mamma. Han sade att om läkarna anser att hon inte klarar av en cellgiftbehandling så är det inget vi kan göra något åt. 
Hon skulle i morgon på labbet igen för provtagningar!

Jag vaknade fem i morse och grät en skvätt igen och tankarna var direkt hos mamma. Förbaskat vad ont det gör!

Jag har lovat pappa att rengöra altanen med högtryckstvätten men den har varit trasig och sedan köpte pappa dem en ny. I morgon åker jag dit och rengör den! Till helgen ska vi hjälpas åt att kratta deras gård, så att det blir fint hos dem.

E ringde mig! Hon berättade att det verkar som att hennes ena marsvin är dräktig. E skickade en bild på honan och nog är hon större och det känns tydligen rörelser i magen. 
För säkerhet skull så ska hon åka till zoo med sin pappa och bror för att be dem kolla på Gullan, som marsvinet heter. 
I fall hon är dräktig så har zoo klantat sig!Endera så har de sålt en hane och en hona till E trots att de sade att det var två honor eller så har de haft honan ihop med en hane innan försäljning. 

Har lillan här i dag då hon fortfarande hade feber i går kväll. Hennes mamma kom med henne i morse och vi har det ganska så mysigt. Jag tvättar och fick hjälp att hänga lite trosor och sockar och bära skräp och så vidare. Hon är i den åldern då det är kul att hjälpa till! 

Foto: Emmas ena marsvin har tjocknat på sig! Det verkar lite lurt....må hända att det är ungar i den där magen?! Blir en koll på zoo!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...