söndag 6 april 2014

Stugan

Tog som sagt var lite kort ute i stugan och nu vill jag dela med mig av hur det ser ut inuti mitt paradis.
Ingenstans blir jag så lugn som där ute och ingenstans trivs jag så bra som vid havet.

Det är lite som i denna sång: https://www.youtube.com/watch?v=PtSx2MoqwpQ

Fick förresten besök av barnbarnet i några timmar och som vanligt så hade vi det trevligt. 
Spelade lite memory och lekte kurragömma till dess hennes morfar hämtade henne. 
Fikade också lite bullar som hon hade bakat med mamma i dag och som hon tog med sig till mormor ;-).

En grej som fortfarande är jättejobbig vad det gäller E är att om jag försöker att få tag i henne och inte lyckas, så blir jag orolig på en gång. Jag har så dåliga minnen av förra årets självmordsförsök hos henne, då hon inte gick att få tag i trots att jag ihärdigt ringde och smsade i närmare ett dygn.

Det visade sig att hon förmodligen satt och petade i sig en massa piller då i april månad, medan jag försökte få tag i henne under de första timmarna. Sedan var hon ju på lasarettet fram till dess personalen ringde mig och berättade vad som hade hänt.

I maj var jag helt ovetande och anade inte ens att något var fel, så det samtalet kom som en riktig chock. 
Även om jag visste att E var helt under isen!

Hur som helst så kan det fortfarande bli så att jag nojjar upp mig om hon inte svarar på telefonen då jag väl ringer ( vilket jag inte gör så ofta )
Det börjar bli bättre men ändå så ligger oron kvar lite inom mig!

I kväll fick jag då inte tag i dottern och blev med ens orolig, men kunde släppa det när hon sedan ringde upp mig.
Det ska bli otroligt skönt när jag inte längre behöver vara rädd för att E ska dippa och göra något dumt. 



































  

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...