måndag 7 april 2014

Talang Sverige

Sitter och tittar på Talang Sverige och grät en och en annan tår när Jakob sjöng sin Elton John sång. 
Jag blir väldigt berörd när något barn berättar om att han eller hon har varit mobbad och har haft tankar på att inte vilja leva, jag blir lika berörd när det lättar och blir bättre och jag blir väldigt tagen av en vacker sång och att se lyckan hos denna kille när han hade sjungit klart och fick höra juryns uttalande. 

Det här med mobbning är bara så fel fel fel! Lika fel är det att utsätta någon för näthat och komma med både elaka och sårande kommentarer. Tänker inte folk efter före?! 
Vad ger näthatarna rätten att leka besserwisser? 
Vad ger mobbarna rätten att plåga någon annan person? 

Jag var alltid rädd att E skulle bli mobbad på grund av sina funktionshinder men hon klarade sig fint och hade nog rytit ifrån om så hade behövts. 
 
Lillan har åkt hem men jag hoppas på att få låna henne på lördag och då ska vi mysa med lördagsgodis och filmtajm :). 
Längtar redan!







 



 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...