onsdag 2 april 2014

Träffen På Vågen

Jag har ofta rätt så svårt att minnas vad som har blivit sagt på möten och dylikt men lika dålig är jag på att använda mig av
papper och penna. Att skriva ned ett slags mötesprotokoll vore väl det bästa i ett sådant läge men även det glömmer jag, haha.

Efter träffen på Vågen så kunde jag inte minnas mycket av det de sade till mig och Es pappa men nu har det börjat att ploppa upp en grej här och en grej där. 

De sade bland annat att de har kommit underfund med att tristess kan göra att vår dotter skär sig och att det är så tydligt att om hon bara har något att göra, så skär hon sig också mindre. 
Det verkar inte bara handla om att ha ångest och därför skada sig, som jag tolkade det de sade. 

Nu är det så roligt att höra som i går av E att hon hade varit först och tränat på gym, återvänt hem för att duscha och sedan begivit sig ned på stan för att fika med en kompis.

Allt sådant är bra för henne och jag hoppas att hon fortsätter umgås med de vänner hon har som inte är så många men nog så värdefulla. Den allra bästa vän som hon hade flyttade och bor numera i Linköping och där är kontakten inte stor längre. Tråkigt nog!

Vi pratade lite om vår dotters jobbsituation och hon ska inte längre jobba kvar på det ställe hon nu är på. De letar något där hon kan få umgås med djur. Inte det lättaste att finna dessvärre! Inget zoo tycks vara villig att ta mot henne och det finns ju inte så många platser med smådjur och liknande. 

Det som händer hos en som skär sig är att de får enorma skamkänslor och E är inget undantag. Att inte orka gå till jobbet en dag skapar sedan skam nästa gång det är dags att fara till jobbet och möta personalen och sedan är det lätt att det blir en ond cirkel. 

E kan också uppleva det lite stressande i en butik, att kunder ska fråga om var smöret är, var kaffet är osv. Detta med alla synintryck blir kanske lite för mycket och därför skulle hon behöva en lugnare miljö några timmar per vecka.





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...