tisdag 29 april 2014

Valborg

Känner mig lite trött idag efter en halvtaskig sömn under natten som var. Mitt barnbarn har i alla fall sovit bra så vitt jag vet! Hon hostar en del men ska väl bli frisk snart med hjälp av Mollipect och Kåvepenin.

I morgon åker vi ut till stugan och kopplar av i några dagar så här inför valborg. Hoppas på bra väder! 
Ska bli så skönt att vistas där ute i lugnet, att äta och dricka gott, basta och koppla av framför brasan. 

Pappa har beställt en badtunna och det ser jag verkligen fram mot. Det är så mysigt att bada i kannibalgrytor! 

Jag hoppas att de kommer att orka bo ute i stugan i sommar för det är även deras oas. Mamma brukar göra så fint med blommor och annan prakt och även om jag också kan, så gör hon det desto finare.

Mitt barnbarn frågade i går varför jag hör så dåligt var på jag svarade henne att det är bara så. Då sade hon: Det är för att du är gammal, mormor! Från barn får man höra sanningen, minsann ;-)

Jag sade till T att när man är sjuk så kan man sitta under täcket. Under frågade T och drog täcket ÖVER huvudet. Nu var det ju inte riktigt sååå jag menade men...

E mådde skapligt i dag men hade sovit dåligt. Eller snarare somnat sent i går kväll. 
Hon har problem med insomningen men brukar ibland ta en insomningstablett. 


Cindy, Baltazar och Troy

Under täcket var det!

Nicke Nyfiken är bra









Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...