fredag 11 april 2014

Var är våren

I kväll kommer min bror på middag och vi tänker grilla. Lade kött i marinad redan i går kväll så att det riktigt ska gotta ihop sig. 
Trist på vädret bara då det har regnat och är både rått och endast ett par plusgrader ute. Var är våren med sin vårvärme kan man ju undra?!

I dag ska mamma läggas in på dagvård på lasarettet och få blod. Hon har väldigt lågt blodvärde och det hade sjunkit mycket på bara en vecka. 
När hon låg på sjukhuset för sin misstänkta stroke så fyllde de på järnet genom att spruta det direkt i blodet. Men tydligen så räckte det inte eller så har det sjunkit fort som tusan igen. 

Hon är risig och eländig samt har ingen matlust! Som hon sade nu när hon ringde innan hon skulle i väg så växer tuggorna i munnen på henne när hon äter. Inte ens fil som hon tycker om kan hon äta bra av.

Så har det varit sedan före jul och hon har även problem med magen. Därför är hon övertygad om att läkarna kommer att finna något förr eller senare. 

Jag ska i väg och handla lite till åt dem så att de har mat till i kväll och tänker dessutom städa ur deras köksskåp, som jag har lovat nu ett tag. För mig gör det inget att hjälpa dem då jag ändå bara är hemma om dagarna och har all tid i världen. 

Har inte hört av E i dag men klockan är ju inte så mycket. Pratade lite kort med henne i går kväll och tycker att hon ändå lät hyfsat fräsch. Jag hoppas att det vänder nu igen till det bättre för henne! Vill hellre tänka så än att vara orolig att hon går ned sig fullständigt, därför att jag måste på något sätt överleva även jag. Försöker tränga undan oron!

I går kväll blev det översvämmning i badrummet när jag hade tagit mig ett  bad och släppte ut vattnet. Allt vatten rann ut på golvet och det var så nära att det hade runnit över tröskeln och vidare ut i hallen. Samtidigt så började det att bubbla i toaletten och vattnet steg även där. 
Jag lyckades få undan vattnet i avloppet igen men inser att nu är det dags att något görs åt det där. 
Vare sig jag eller vaktmästaren lyckades tidigare att rengöra avloppet då det är oerhört trångt och felkonstruerat som han sade. 

Har mailat mitt försäkringsbolag samt Swoosh för att höra med dem om kostnader och så vidare. 

Alltid ska det vara något...



 
 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...