söndag 4 maj 2014

Åter hemma

Trots att jag var lite ledsen och deppig härom dagen så var det ändå helt underbara dagar ute i stugan. Jag skulle lätt kunna tänka mig att flytta dit ut permanent! 

Har nyligen kommit hem och hundarna fann som vanligt direkt sina platser. Cindy på burtaket och Vicky på täcket på soffan, Troy på soffans ryggstöd, Baltazar lade sig i buren och Daisy i hundsängen i hallen. 

Fick ett samtal ifrån E när jag var på väg hem och hon berättade att något av marsvinen hade kräkts ganska mycket i buren. Jag googlade lite på det där och läste att marsvin inte kräks så då måste det ha varit något annat. 
Vem vet....kanske det är dags för någon av dem att föda snart?! 
E berättade också att hon behöver köpa ett nytt hus till dem då det ena av marsvinet tycker om att klättra in och ut ur huset genom fönstret. Vilket inte går så bra nu då hon är dräktig! Hon hade tydligen fastnat i öppningen....

Åkte förbi mina föräldrar en sväng! Mamma låg och sov så henne träffade jag aldrig men pappa var uppe och såg på teve. Han berättade att hon inte mådde så bra i morse och att hon blir illamående av morfinet, som hon får för smärtorna. 
Jag tycker synd om både henne och honom! Honom för att han blir rätt så ensam kan jag tänka mig, då mamma inte orkar umgås så mycket utan mest ligger i sin säng. 
Henne för att hon mår som hon gör!

Jag har tagit några bilder under den gångna helgen! Utedasset använde vår familj i början när vi hade köpt stugan, som då bara var typ ett rum och inget mer. Sedan skaffades en mulltoa och nu har vi en riktig toa. Utvecklingen går framåt ;-).

Kojan byggde jag och min storebror när vi var små! Jag kanske skulle ha blivit snickare i stället för pensionär ;-). Till och med papp på taket och fönster hade vi. De ni!

Ankaret fann pappa någonstans en gång i tiden och fraktade det till platsen det nu står på. Han lyfte det på egen hand och var ruskigt stark när han var yngre. 






Viken




Det kommer blommor

Troy








Ska vi fara nu då?!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...