lördag 3 maj 2014

Bastubad

Har i dag haft en avkopplande eftermiddag. Blev så trött mitt på dagen att jag fick ta mig en liten tupplur. Kan inte påstå att jag blev piggare av den för jag ligger nu i soffan och gäspar nästan käkarna ur led. Havsluften, de långa promenaderna, bastubaden och det här tråkiga med mamma suger musten ur mig fullständigt.
Har alltså bastat i eftermiddag och inget går upp mot att sitta i en vedeldad het bastu med utsikt över vattnet. Nice!!
Efteråt fick det bli en hemmagjord pizza!
Lillans mamma hojtade till åt mig förut och undrade när jag kommer hem i morgon. Hon behövde barnvakt eftersom att hon är gymnastikledare och skulle på en dagskurs.
Det löste sig i alla fall som så att M som är Ts plastpappa tar lillan över dagen. Jättebra lösning tycker mormor ;-).
Jag är så slut i kropp och själ att just nu känns det som en jobbig tanke att behöva vara barnvakt ens för en dag. Det är inte riktigt likt mig att känna så eftersom lillan och jag står varandra väldigt nära och jag brukar älska att ha henne hos mig. Men som sagt....jag är ärligt talat urslut!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...