onsdag 14 maj 2014

Besök

Mitt barnbarn ringde och sade att hon ville komma till mig för att sova över. 
Hon är hur pigg som helst så någon magsjuka var det då inte som tur är. Men det är trist att hon inte ska tåla mjölkprodukter!

Vi har haft en mysig eftermiddag med glass och trevligheter och snart är det dags för lillan att sova. Först fika och sedan saga! 
Emil i Lönneberga har hon bestämt att jag ska läsa för henne och så klart gör jag det.

E är förkyld och hängig! Likaså hennes pappa så de har väl smittat varandra. Om de har träffats vill säga!

Jag bad henne att säga till när hon har kunnat hålla sig från att skära sig i tre månader, så får jag överraska henne med något roligt. 
Lite pepp skadar ju inte!

Jag vet att hennes samtalskontakt ger henne stjärnor eller något sådant för att peppa E till att fortsätta vara en kämpe och när hon inte har gjort sig illa på tre månader, så går de ut och fikar. 
E får då bestämma när och var och vad!

Hon kunde inte minnas exakt hur länge sedan det är hon skadade sig men det är ett tag sedan. Bra jobbat tjejen!

I morgon ska jag till mina föräldrar och hjälpa dem med handlingen som jag alltid gör på torsdagarna. Dessutom så lovade jag att ta en vals med snabeldraken när jag ändå är där. 
Körde igång en tvättmaskin åt dem i dag när jag var där en snabbis, men de skulle hänga upp tvätten själva. 

Jag gör så gärna vad jag kan för mina älskade föräldrar då jag ändå bara är hemma om dagarna. De har hjälpt mig så mycket genom åren och alltid funnits där för mig. 
Nu är det min tur att finnas för dem!


 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...