lördag 10 maj 2014

Blogg

Har funderat och bestämt mig för att dra ned på bloggandet, åtminstone för en tid! Får se tiden an om det blir aktuellt att återuppta det senare - beror lite på hur det känns!
Det blir nog bara något inlägg per dag och inga fler delningar utan vill ni följa min blogg, så får ni göra det på egen hand. 


Anledningen till bloggandet har varit att dels för att få skriva av sig och dels ett sätt att nå ut till folk. 
Likaså delningar på andras bloggar som inte har varit i syfte att på något sätt marknadsföra något på fel sätt. 
Tvärtom så kändes det viktigt att få omvärlden att se hur det kan vara och visa på hur svårt det är för inte bara den som skadar sig utan för hela familjen, som påverkas i hög grad. 

Vi har verkligen fått kämpa under många år mot psykiatrisk sjukdom, mot myndigheter och mot dem som tror att de vet bäst.
Vår dotter har gått världens rond, vi föräldrar har rivit vårt hår i sorg och frustration, legat sömnlösa otaliga nätter och stridit mot varenda instans som finns för att vår dotter skulle få hjälp.

Det har varit tuffa tider för oss alla och den kamp som vi har fört ( så att E skulle få en bättre hjälp ) ska inga föräldrar behöva genomgå. Alla ska ha rätt till en bra vård oavsett vad...
Tyvärr så ser verkligheten inte alltid så ut! 

Att flickan nu mår bättre är otroligt skönt och det känns inte längre lika aktuellt med en blogg. 
Men jag vet att det finns några som trots allt läser den och som säkerligen tycker att jag ska fortsätta plita ned några rader. 
Det kommer jag att göra om än inte lika intensivt!

Kanske lägger jag ned mer energi på min familj som behöver mig väldigt mycket. 
Mina föräldrar är som ni läsare vet väldigt sjuka och jag får hjälpa dem allt mer.

Lite mer jobb med vår 12 Septemberrörelsen kan det också tänkas bli framöver.



 



 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...