måndag 19 maj 2014

Choices

Fick sällskap på min morgon runda och promenaden tog lite längre tid än vanligt men vad gör väl det när man får umgås med den finaste. Tack A för ditt sällskap!

Värmen har kommit till stan och jag fick ta av mig och gå i t shirt under promenaden. Hundarna flämtade och för Daisy såg det lite tungt ut. 
Man får ju inte glömma att hon ändå är nio år även om det inte är en sådan hög ålder. Men hon är lite överviktig och det gör nog sitt till. Både matte och hund kämpar med viktnedgång!

Biljetten till färjetrippen har kommit och nu räknar vi dagarna till dess vi kan åka. Ska bli så skönt!

Pratade med E som fortfarande är lite förkyld men ändå uppe på benen och hade varit på Vågen och zoo. De där små lurven som hon har hemma äter henne ur huset tror jag. 

Jag kom sent i går kväll på vad den medicin jag åt på 90 talet hette och skrev ned det för säkerhet skull. Berättade det för E och den finns fortfarande kvar på marknaden. 
Inga biverkningar upplevde jag när jag åt den men det är förstås individuellt och kanske hade jag tur, vad vet jag. Hur som helst så är det helt befängt att E ska äta en medicin mot schizofreni, psykoser, mani och svår manodepression när hon inte har någon av de diagnoserna.

Må så vara att det är i en låg dos! Det känns ändå inte rätt och det är märkligt att läkaren inte kunde erbjuda en annan sort. 
Det borde ta mig tusan vara förbjudet att skriva ut mediciner som är lämpade för dem med de diagnoserna till dem som INTE har det. 

Det MÅSTE finnas någon sort som är bättre för henne än denna!

Nu har jag full förståelse för att vår dotter vill må bra - jag vet för fasen själv hur det är att ha ångest och det är något som man inte ens önskar sin värsta fiende. Därför kan jag sätta mig in i min dotters situation även om jag aldrig har varit självdestruktiv i den bemärkelse att jag har skurit mig.

Däremot så drack jag väldigt mycket och rökte en massa brass på den tiden det begav sig. 
Det var väl också en slags flykt undan det dåliga måendet och absolut inget jag rekommenderar till någon, som botemedel.

Nå väl nu ligger bollen hos dottern! Hon kan välja att höra med läkaren om andra mediciner som är lämpligare för henne eller så kan hon fortsätta ta dessa rävgift som skrivs ut. 







Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...