torsdag 15 maj 2014

Du lilla nyckelpiga

Mitt barnbarn och jag var ute på gården på förmiddagen och fick syn på en liten söt nyckelpiga, som satt på ett blad i rabatten.

Lillan tittade länge på nyckelpigan och så sade hon: Nyckelpigan flygde in i mig och det sticktes!
Det där med hur ord ska uttalas är inte alldeles lätt när man är bara tre år. Lite gulligt är det allt!

Har ägnat förmiddagen åt att hjälpa mina föräldrar och mamma var faktiskt uppe på benen i dag. Det var riktigt roligt att se även om hon är sliten och tärd av sjukdomen. Men samtidigt så blir hon förbannad så in i norden på att vara sjuk och svor högt och ljudligt när hon skulle gå uppför trappan efter att ha varit ned i tvättstugan. Hon har svårt att orka gå i trappor och jag förstår henne frustration till fullo.

Pappas cancer har stått stilla ett tag och jag hoppas att den fortsätter att göra det med hjälp av bromsmedicinen. Han var i dag och gjorde en röntgen så vi lär få veta sedan hur det gick.

I dag blev det ingen promenad och ingen ork har jag kvar heller för att ta en. Kan förresten behöva vila fötterna då jag har lite ont i höger ankel. 

På lördag ska jag ut och käka med mina allra bästa vän M som bjuder på maten eftersom jag har fyllt år. Ser fram mot det!


Foto: Tilda: Nyckelpigan flygde in i mig och det sticktes ;-) 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...