onsdag 7 maj 2014

Fin dikt

Jag läste en fin dikt som jag bara måste dela med mig av! Tänkte så klart på mina föräldrar och vad som komma skall när jag läste den.

Döden är ingenting alls
Jag har bara smugit in i rummet intill.
Jag är jag, och du är du.


Allt vad vi var för varandra, det är vi fortfarande.
Nämn mig vid mitt gamla vanliga namn,
tala till mig på det sorglösa sätt som du alltid gjorde.

Använd inte annorlunda tonfall.
Bär inte en pressad min av allvar eller sorg.
Skratta, som vi alltid skrattade åt de små skämt
som vi hade tillsammans.

Le när du tänker på mig, be för mig.
Låt mitt namn alltjämt få vara på allas läppar,
så som det alltid var.

Varför skulle jag vara ur sinne,
därför att jag är ur sikte?
Jag väntar på dig i en paus,
någonstans mycket nära,
bara runt hörnet.


Jag har varit och skjutsat mamma till vårdcentralen då hon skulle ta prover. Hon är inte pigg alls och även lite påverkad av sitt morfin!
Hon hade vissa balanssvårigheter men trodde själv att det berodde på att hon är svagare nu och inte har varit uppe och gått så mycket den senaste månaden. 
Jag tror att det är en kombination av medicinen och svaghet!

For sedan och handlade åt henne och pappa och nu ska jag strax äta lunch. Paprikasoppa och en smörgås får det bli! 

I morse var det - 3,3 grader ute! Kände mig inte taggad för fem öre att gå på någon längre promenad, men hann för den delen inte heller genom att jag skulle skjutsa mamma. 

Kanske jag ger mig ut sedan fastän det känns motigt i dag! Jag längtar så fruktansvärt mycket efter sommaren och värme. Kölden är inget för mig och jag ser fram mot den dagen jag har råd att köpa mig ett boende utomlands. 

Tog kort på mina chili som växer på riktigt bra! Det blir många chilis om allting går som det ska och jag har ju satt rätt så många krukor med dem.
Bjuder på en bild av Cindy the old lady! Tänk att hon blir fjorton år om ett par månader. 

Jag minns förresten en rolig episod för flera flera år sedan när dåvarande partner höll i kopplet medan jag gick in på affären. 
När jag kom ut så skrattade partnern och berättade att denne hade gått runt på torget och efter ett tag märkt att Cindy inte hängde med. Hon hade då krupit ur halsbandet så partnern gick alltså runt och släpade på endast ett koppel och halsband. Jag hade velat se det! 
Hunden då....ja hon strosade runt i närheten förmodligen glad åt att inte vara kopplad. Så kan det gå!
 





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...