lördag 10 maj 2014

Firande

Har nu haft min bror, flickorna, mitt barnbarn och M på besök och det var jättetrevligt. 
Pappa ringde och var tvungen att stanna hemma då mamma är så pass dålig nu och eventuellt måste in på lasarettet. Hon har väldigt lågt blodvärde trots att hon fick blod för ett par dagar sedan och hon började i natt att blöda ännu en gång från rumpan. Det är som jag har nämnt tidigare strålningsskador som gör att hon blöder. 

Jag var förbi dem på förmiddagen och höll på att börja gråta när jag såg mamma och hörde henne prata. Där är ingen gnista kvar och hon är darrig och sade att här ligger hon och ruttnar inombords. 
Ja helt krasst så är det ju faktiskt så det är för henne!

Hon har som sagt var svårt att äta och inget smakar henne. Det som hon tidigare har älskat kan hon inte längre få i sig. Saltet smakar ännu mer salt, citron ännu mer surt osv! 
Hennes enda njure fungerar nu inte alls bra och hon har svällt upp i kroppen. 
Fötterna och vaderna var svullna men mamma berättade att det brukar se ännu värre ut nu för tiden. 

Hon orkade inte prata så länge utan efter ett toalettbesök skyndade hon sig i säng ( hon orkar nästan inte gå på toaletten längre berättade hon ) och bad mig att gå så att hon fick sova. 

Mamma kom inte ens ihåg att gratulera mig på min födelsedag men
pappa ringde sedan och sade att hon hade bett honom att ge mig en slant, men att han hade glömt bort det.

Nyligen ringde dock mamma och var ledsen för att hon hade glömt att jag fyllde år. Min lilla goa mamma som har så mycket med sig själv nu att göra.
Hon behöver dessutom bara in på dagvården sade hon och kan sedan åka hem och det är ju i alla fall bra.

Nu har jag sprättat en cider och ska strax hoppa i badet för att sedan bege mig till restaurangen med A. Ska bli jättetrevligt!!

E berättade att hennes ena marsvinshona ( en av de vuxna ) nyser hela tiden och så har gjort ända sedan hon köpte henne. E bad mig att kolla med veterinären vad det kan vara. 
Daisy ska ändå skrapa sina tänder på tisdag så då får man fråga henne om det där.

Tack till mina flickor för att ni kom på fika och uppvaktade mig!
Jag älskar er av hela mitt hjärta!!

Tack till min allra finaste vän för att du alltid finns där för mig
när än jag behöver prata, åka bort på semester och så vidare.


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...