lördag 10 maj 2014

Födelsedag

Vaknade fem i morse men somnade tack och lov om för i dag vill jag vara pigg och alert. 
Först så ska tårtan hämtas och sedan ska huset städas så att det är rent när mina älskade flickor och barnbarnet kommer, bror och pappa samt vännen M dyker upp. 

Regnet silar ned i ett gråmulet Umeå och det är endast några plusgrader ute. Förra året i maj så kunde man sitta ute i t shirt och äta, så det är verkligen skillnad mot då. 
Vi får hoppas att sommaren blir fin!

I dag hade varit underbart om mamma också kunde vara med och fira. Det gör mig så ont att hon inte orkar och det förtar lite av stämningen inför dagens gratulationer. Jag kommer än dock att åka förbi dem i dag och säga hej.


 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...