måndag 26 maj 2014

Förflyttning

Nu är min dotter på den avdelning hon tidigare har varit och tack och lov så känner vi båda en som jobbar där, som är jättefin. Jag hoppas att hon tittar till E lite extra, bara för att det kanske känns lite tryggare för E att känna någon lite.

Det blev inte direkt något samtal med läkaren fick jag höra av E men de skulle prata mer i morgon. 

Jag ser ändå detta som ett förhoppningsvis tillfälligt bakslag för henne och att det ska vända och fortsätta uppåt för flickan efterhand. 
Hon har ju ändå mått rätt så bra större delen av det gångna året och det är ungefär elva månader sedan hon sist låg inne på en psykiatrisk avdelning. 

E gör ett jättestort jobb med sig själv och är värd all beröm man kan få för att hon också inte skadade sig i går, utan kunde avstyra det till dess hon blev inlagd. 
Jag tolkar i alla fall det som på henne att hon inte har skurit sig och det är verkligen starkt gjort, i så fall. 

De som känner till den här biten med självdestruktivitet vet att det blir som ett slags beroende och inte är så lätt att sluta skada sig. Som en del kanske tror! 

Pratade en sväng med mamma som i morgon ska träffa en dietist för att få tips och råd på kost och även prova näringsdrycker. Hon måste ju få i sig något!
Grejen är bara att jag tror inte att hon kommer att kunna behålla dem heller och då blir det stora problem. 
Dropp återstår i så fall förmodar jag!

Mamma visade mig sina ben i går och det är fruktansvärt hur svullna de är. Groteskt tjocka med gropar i! Det är vätskan som samlas i kroppen genom att hon är sjuk och har en dålig njure och inte får i sig nog med näring och vätska.



 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...