lördag 17 maj 2014

Full fart

Hade en trevlig gårdagskväll med dotra mi fastän hon mest var i sovrummet i min säng och såg på teve. Hon är ju inte riktigt piggelin så det är förståeligt. 
Men just att ha henne under samma tak räcker för att jag ska känna att det är lite som det var förut. 
På den tiden hon bodde hemma! 
Jag kan än i dag sakna henne och hennes syster från då de var hemmabodda. 
Det var alltid liv och stoj i huset och jag trivdes med det även om jag i dag så klart också kan njuta av lugnet och att ha utflugna barn. Det är lite dubbla känslor i det där!

Klev upp tidigt i morse och tog en promenad på 10,04 km och var hemma igen redan klockan 09. 
Skjutsade då hem E igen och begav mig sedan ut till stugan för att hjälpa pappa med badtunnan, som är en plastinredd tunna med trä utvändigt. 

Krälade på marken och hade mig och lovar att jag i morgon kommer att ha världens största blåmärke på överarmen efter att ha skrapat mig så in i norden på en kant av en bräda. 

Men vi fick till det och nu är det inte mycket att fixa innan det går att bada i kannibalgrytan. Längtar!

Nu vet jag precis vad jag ska ge E när hon har klarat sig från att inte skära sig på tre månader. Något hon gärna vill och är väl unnad den dagen. Hon lovade att säga till när hon har fixat den tiden! 
Jag vill absolut inte att E ska känna att hon blir pressad på något sätt men det lät inte som att hon kände så. Huvudsaken det!

I kväll är jag alltså utbjuden på restaurang som en försenad födelsedagspresent. Ser fram mot en god middag!

Mamma fick två påsar blod i går men de har som sagt var inte gjort något åt blödningarna. Ännu! Bra ändå att hon är inlagd och blir omhändertagen och ompysslad. 

Foto: Ser fram mot många bad framöver i denna plastinredda kannibalgryta :)

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...