söndag 18 maj 2014

Funderingar

Jag vaknade redan tjugo över fem denna morgon och vid sextiden tog jag Troy och traskade i väg på en 10, 10 km runda i ett underbart väder. 

Gick i mina tankar och funderingar över livet, över E och över mina föräldrar med deras sjukdomar. 
Vad det gäller dottern så hoppas jag verkligen att hon en dag flyttar från sitt gruppboende. 
Hon hör inte hemma där!

Hade vi vetat hur det skulle bli så hade vi inte gått med på en flytt till boendet - det är då en sak som är säker! Jag tänker inte gå in på detaljer, men vi önskar som sagt var förändringar i Es liv även vad det gäller boendesituationen.
Nu är det inte aktuellt än på ett bra tag tippar jag på eftersom hon har sitt självskadebeteende och är trygg med personalen och miljön.
Men en dag så....

För ett tag sedan så fick jag ju ett samtal från en av Es kontaktpersoner som jag egentligen tycker är helt okey. Han berättade som jag har nämnt i tidigare inlägg att han och den andra kontaktpersonen ville träffa mig och Es pappa. 
E skulle inte vara med och de vill träffa oss föräldrar separat av någon anledning. 

Varför de efter alla år nu vill sära på oss föräldrar vid en träff är i våra ögon väldigt märkligt och vi vill inte göra på det sättet. Självklart ska vi träffas tillsammans!

Jag pratade med Es pappa och lovade att jag skulle försöka att få tag i den personal som ringde mig. För att säga att OM vi ska ha en träff så ska det vara på våra villkor också. Att vi vill gå tillsammans på träffen och att vi vill bara träffa honom. 
Inte den andra personalen!

Att E inte ska vara med är lite märkligt men jag antar att det är för att hon inte själv vill det. Hon kanske helt enkelt inte orkar!

Jag såg att E har börjat med en ny medicin! Tycker att det är så tråkigt att ungen ska proppas full med tabletter år ut och år in. Nu äter hon tror jag sex olika sorter för olika saker. Det är aldrig bra att pula i sig en massa piller även om en del är nödvändiga. 
Hoppas att hon kan sluta med dem en vacker dag! 

Jag hade hoppats på en sänkning av alla tabletterna och var så glad över att E hade slutat med Risperdal, men ser då i stället att de har satt in en liknande medicin för schizofreni, psykoser och svår bipolär sjukdom. E har inte någon av dessa diagnoser!
Biverkningar är bland annat illamående, kräkningar mm.....Vem mådde illa i förra veckan och kräktes? Jo E!

Medicinen ska vara stämningshöjande och tas i en låg dos och jag
pratade med min dotter om den. Ville försäkra mig om att hon är medveten om vad det är som hon tar.
Det var hon och det var hon själv som ville pröva den, eftersom hon kände att hon behövde medicinen. Sorgligt men nödvändigt som jag förstår det. Önskar bara att det vore en annan sort i så fall. Varför det ska vara just en sådan när hon inte har de där diagnoserna förstår jag bara inte. 
Hade gärna fått det förklarat för mig!
 


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...