torsdag 8 maj 2014

Hundvakt

Känner mig så glad för min vän M ringde och berättade att han kunde flytta på sin semester en vecka, så att han kan bo hos mig och passa hundarna när vi är utomlands. 
Det känns helt underbart att han gör detta för oss och för hundarna kan det ju inte bli bättre. Dels för att de känner honom så väl och dels för att de får vara i den miljö de är mest trygga att vara i.

Har i förmiddags gått en mil med Baltazar! Det var riktigt skönt, men jag kan tycka att det är så svårt att klä sig rätt.
De första km så frös jag men sedan när jag hade fått upp ångan så blev jag i stället svettig. 

Pratade med E i dag och där var det bra! Hon hade tagit några fina bilder på marsvins ungarna som jag delar med mig av till er läsare. 
Jag frågade henne om hon har varit något mer på råd och stöd och det var lite lustigt faktiskt, för hon skulle dit i dag. När man talar om trollen!

Jag skulle vilja att E utreds igen för sin adhd eftersom jag inte alltid är så säker på att hon har fått rätt diagnos. Jag tycker också att hon kanske borde testa att trappa ned på sitt Ritalin. Men det är hennes val och inget jag lägger mig i mer än att komma med råd. 

Jag har adhd och jag vet hur det är att ha det! Ser inga större likheter mellan mig och E när det gäller symtomen. Men det är kanske olika, vad vet jag! 

Beställde två prinsesstårtor inför födelsedagarna! Nu ska här mumsas på suveränt goda tårtor bakade hos Nisses Kondis, 
som är bäst i stan på bakverk.

Försökte prata med mamma om det i går men hon sade flera gånger att hon inte kunde tänka, så jag lät det bero. Det blir tårta på dagen och middag på restaurang på kvällen i trevligt sällskap.







 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...