måndag 5 maj 2014

Infektion

I förmiddags hade vi en klarblå himmel och soligt ute så jag bestämde mig för att gå en långpromenad redan vid halv åtta i morse. 
Det blev närmare bestämt 10,70 km i sällskap av Daisy som lunkade på i sakta mak. När man har hundarna med så går det kanske inte lika fort som jag hade önskat. Men de är ett sällskap och med musik i lurarna så går det riktigt bra att promenera kilometer efter kilometer.

Fick i dag se både en ekorre och en hare under min promenad. Fiskade upp luren för att ta ett kort men hann som vanligt inte med att plåta. 

Nu snöar det här igen så det var allt tur att jag tog promenaden under förmiddagen. 

Mamma är på dagvård i dag och skulle bli kvar ett tag till eftersom det har uppstått en infektion med feber, så läkarna ville kolla upp varför och var innan de sätter in antibiotika. Det lät som att hon skulle få blod i morgon igen.

Jag nämnde min och pappas födelsedag inför helgen och sade att det inte är viktigt för min del att uppvaktas, eftersom mamma är så dålig. 
Jag kan åka förbi och lämna en present till pappa och en tårta i stället

Tänkte på allting som har varit och det jag hoppas nu är att min dotter fortsätter vandra den rätta vägen långt bort från rakblad, skärsår och ångest. Hon är på god väg i alla fall! 

Det liksom räcker med allting som har varit och är känner jag och ber till högre makter om att E får må bra. Jag vet att det kan bli " återfall " - Det har jag allt fått höra från alla håll och kanter!
Men jag vill tro att hon klarar sig nu! 




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...