fredag 23 maj 2014

Inte så bra

Det var inte så bra med E i dag berättade hon! Men hon hade åtminstone inte skadat sig. Skönt det! Det blev inget med zoo för hennes del, men buren med tillbehör har i alla fall levererats till dottern.
Har landat i stugan och gjort en tidig kväll med alla fem hundarna, som sällskap i sovrummet.
I morgon väntar lite jobb med gräsklippning och vedtravande. Vädret ser ut att fortsätta vara fint!
Har inte gått någon promenad på två dagar nu och DET känns konstigt. I dag tittade Baltazar  på mig som att han undrade över när vi skulle gå den där långa promenaden. Jag har ju haft mitt barnbarn hos mig men i morgon blir det allt en långis igen.
Mamma är hemma igen men är inte så mycket bättre! Att det ska vara så svårt att få stopp på blödningarna och illamåendet. Det lättade ju vad det gäller det sistnämnda men sedan började hon att må illa igen.
Pappa var då verkligen inte heller pigg men såg fram mot att få hem mamma igen. Var o handlade lite käk åt dem men först fick jag rensa i deras kyl och slänga en massa gammal mjölk, grädde osv. Mamma äter ju nästan inget längre så det var lite för mycket av mjölken o så.
Tog några kort i kväll!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...