måndag 19 maj 2014

Ledsen

Pappa ringde nyss och berättade att mamma har åkt in på onkologen. De hade ringt och velat att hon lade in sig! 
Det är risigt med henne, sade pappa. 
Hon får ju inte i sig någon näring och förlorar på tok för mycket blod och det lilla som hon får i sig, kräks hon upp. 

Började att gråta när han berättade detta och jag vet ju utgången, jag vet hur dåligt hon mår och hur hon plågas.
Det gör så jävla ont inom mig!
 
Jag avskyr att se henne lida och jag ser att hon har börjat att bli insjunken i ansiktet, vilket jag reflekterade över i torsdags. 
Fast hon samtidigt är så svullen överallt av all vätska som samlas i kroppen på grund av att hennes enda njure fungerar så dåligt. 

Dotra mi ringde och ville ha barnvakt i helgen men jag ska åka ut till stugan på fredag. Behöver tanka energi och det gör jag bäst där ute vid havet. 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...