lördag 31 maj 2014

Lördag

Under min promenad i morse så ringde morfadern till mitt barnbarn och frågade om han kunde komma och lämna henne hos mig i några timmar. Till dess hennes mamma skulle hämta lillan!

Vi har sedan haft några trevliga timmar tillsammans med filmtajm och mys. 

E har haft sin permis i dag och skulle tillbaka klockan 20.00. Hon mådde helt okey och hade haft en bra dag. Hon hade bland annat varit på zoo och inhandlat lite till marsvinen samt käkat enchiladas till middag. 
Något som jag aldrig har hört talas om förut och än mindre smakat. Det lät dock väldigt gott ut av Es beskrivning, så det kommer jag säkert att testa framöver.


Till veckan fyller mamma jämnt men det hördes som att hon inte skulle orka fira sin födelsedag. Det förstår jag! 
Hoppas alla andra också förstår det...
Hon är verkligen risig och kan inte vara på benen så länge och än mindre hålla humöret uppe.

I morgon blir det ett besök på IKSU spa för att ha en skön halvdag med bubbel, träning och trevligheter. 

Min chiliplantor växer så att det knakar! Får nog gott om chilis när det är dags att skörda. Har redan en beställning från min goda vän M som ville ha några. 
Utöver dessa plantor så har jag två till stående i ett annat rum!




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...